Igår fick jag beskedet!

Igår fick jag beskedet att jag var antagen till testgruppen för viktminskningsprogrammet! Det varar i 4 veckor (28 dagar) med start den 19/1.

Idag var jag på ett första informationsmöte och köpte måltidsersättning, som är det enda jag ska äta i början. Detta för att få igång en kickstart i viktminskningen och se snabba resultat. Måltidsersättningen heter "God Balans" och jag är spänd på hur den kommer att smaka! Jag kommer ju inte börja förrän den 19/1 med den.

På informationsmötet berättade de också att vi ska dricka 3 liter vatten varje dag och att det är OK med någon kopp kaffe eller te om dagen, förutom måltidsersättningen. Då drog jag en lättnadens suck för jag är verkligen beroende av mitt kaffe! Men det gäller nog att börja vänja sig att dricka det utan mjölk redan nu, för det får inte vara någonting i.

Ett råd vi fick var också att passa på att äta det vi vill och är sugna på denna sista veckan, sedan gäller det att strikt hålla sig till programmet för bästa resultat.

Vi vägdes även på informationsmötet idag och mätte fettprocenten. Jag vägde 81 kg och min fettprocent var 36% - d.v.s. ca 29 kg fett finns på min kropp! HU så hemskt, jag har aldrig någonsin vägt så mycket i hela mitt liv. Jag skulle gärna vilja nå vikten jag hade som 18-åring igen, men då måste jag gå ned ca 25 kg så det känns inte helt realistiskt. Mitt mål är att gå ned 16 kg totalt till en början, då känns det OK. Men jag är medveten om att det kommer ta längre tid än de 4 veckor som testgruppen varar.

Haha, jag längtar nästan till måndag så jag kan sätta igång med mina pulverdrinkar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0