Jag har varit otrogen...

...och det var underbart! :D
Men det är inte som det låter, jag tar det från början. Det har ju varit tyst här på bloggen ett tag och anledningen är att jag inte mått så bra den här veckan.

Måndagen började väl OK, men redan vid frukosten kände jag att min God Balans choklad liksom växte lite i munnen. Tanken på att köpa en veckas ranson till tog starkt emot. Lunchen och middagen var ännu värre och jag fick knappt i mig mina 3 stycken God Balans på en dag.
 
Tisdagen mådde jag dåligt, var trött, matt och hängig. Måltidsersättningarna åkte nästan hiss i halsen och jag fick inte i mig hela varken till frukost eller lunch. Ska jag vara helt ärlig höll jag på att ge upp, men så tänkte jag att "NEJ, det ska jag inte! Jag är värd att bli smal och må bra!"

Jag kollade lite vad det finns för andra likvärdiga måltidsersättningar och fastnade för Cambridge p.g.a. att den är så lik God Balans i upplägget med 3 om dagen, 3 liter vatten och under 500 kalorier om dagen. Sagt och gjort, jag beställde en veckoranson av Cambridge bara för att testa.

Onsdagen mådde jag lite bättre, men måltidsersättningarna smakade fortfarande lika illa. Jag blev ansvarig för ett nytt, väldigt roligt ,men också väldigt eftersatt projekt på jobbet och timmarna rusade iväg utan att jag hann med riktigt. Jag jobbade över, men plötsligt var klockan så mycket att jag fick rusa till tåget och givetvis missade jag det precis. I väskan fanns en påse God Balans och en smutsig shaker, men tanken på den fick mig illamående och jag befann mig dessutom på en halvsnuskig tågstation utan direkt tillgång till vatten.

Jag lommade in på Pressbyrån och köpte en...Nutrilett ready-to-drink. Redan efter första klunken trodde jag att jag var i himmelriket! Vilken skillnad, som natt och dag! Den smakade precis som en Pucko chokladdryck! Jag är medveten om att den dessvärre innehöll något mer kalorier OCH mer kolhydrater än en God Balans, men jag tänkte att jag ändå fått i mig för lite både på måndagen och tisdagen, så då balanserar jag upp det. Och den var ljuvlig...jag ångrar ingenting! ;) 

Torsdagen började dessvärre med att ketonhalterna var betydligt lägre än förut - troligtvis p.g.a. den där "Nutrilett Ready-to-drink". Tusan också, men det tar jag förhoppningsvis igen snart. Det var ju inte SÅ mycket kolhydrater i den. Frukost och lunch blev de 2 smaker av God Balans som jag fortfarande någorlunda klarar av utan att få kväljningar. När jag kom hem väntade en avi på hallgolvet och jag skyndade mig till postutlämningsstället för att hämta mina Cambridge.

Middagen har alltså blivit en Mintchoklad milkshake och den var SÅ mycket godare än God Balans! Inte RIKTIGT lika god som Nutrilett Ready-to-drink, dock. Men det var inte alls samma äckliga bismak av pulver och något annat konstigt som med God Balans. Jag har beställt alla 9 smaker av Cambridge och ser fram emot att testa fler smaker imorgon. Äntligen är detta lite "roligt" igen!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad duktig du är! Kör själv xtravaganza just nu som verkar vara samma sak - och efter tre veckor finns det ingen smak som smakar gott! Var på väg att ge upp idag fast nu sitter jag och surfar efter andra saker jag kan belöna mig själv med som massage, bio eller liknande. Kämpa på!!!

2009-01-30 @ 22:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0