Frossarhelg innan allvaret börjar!

Ja, jag vet att vi blev tillsagda att det var OK att äta det vi var sugna på innan viktminskningsprogrammet börjar, men jag har ändå lite dåligt samvete över mitt frossande. Det är nu lördagkväll och hittills den här helgen (d.v.s. fredag+lördag) har jag ätit "Fossil fuel" glass från Ben & Jerrys, lösgodis, kladdkaka, pommes, läsk, kanelbulle...
Imorgon kommer sambons mamma hit på middag och vi ska bjuda på cannelloni med spenat och riccotta, samt blåbärspaj med vaniljsås till efterrrätt. Och jag undrar hur jag kunnat gå upp så här mycket i vikt? ;) Fast jag brukar faktiskt inte äta fullt så här onyttigt i vanliga fall på helgen.

Snart är det måndag och det jag ska äta från och med då är 3 påsar "God Balans", 3 liter vatten och så kanske någon kopp svart kaffe per dag. Jag har börjat vänja mig nu vid att dricka mitt kaffe utan mjölk, knepet är att brygga det något svagare än vanligt och låta det svalna någon minut, så går det bra.

På måndag går startskottet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0