Äntligen börjar det hända grejer!

Fredagskvällen var faktiskt den tuffaste perioden hittills. Man är så van vid att kunna slappa i soffan med något gott att äta och dricka, så fast jag egentligen inte var speciellt hungrig eller sugen var det första gången tankarna kretsade runt snacks, mat och vin. Humöret var si och så, men det beror också på stress på jobbet och annat privat, som inte direkt har med viktminskningen att göra.

Därför blev jag så glad imorse när ketonstickan lyste ilsket lila, starkt som aldrig förr. Fettförbränningen går på högvarv! Detta gjorde mig så upprymd att jag ställde mig på vågen här hemma, trots att jag egentligen lovat mig själv att vänta med att väga mig tills på måndag. Och den visade på minus 2,3 kg jämfört med samma våg i måndags!

Nu SKA jag inte väga mig igen förrän på måndag och det på Form och Figurs våg. Så får jag mentalt ställa in mig på att det kan bli en besvikelse då.

Men detta var pushen i rätt riktning som jag behöver för tillfället, nu känns det plötsligt OK att dricka pulver hela helgen!

Till frukost testade jag en varm Tropisk drink som lite omväxling. Funkade faktiskt det med! Men den är helt klart den sötaste av alla smakerna och nu när man vant av sig vid allt sött kändes den på gränsen till lite sliskig.



Kommentarer
Postat av: Linda

Hej.

Hamnade på din blogg av en tillfällighet när jag gogglade om god balans..Jag håller också på med det och är nu inne på min andra vecka..

Jag skriver också på min blogg om min viktresa...

Kul att läsa din..

2009-01-25 @ 18:15:59
URL: http://lindislindis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0