Fettförbränning pågår - eller?

Vardagarna rullar på här...

Min favoritfrukost är småvarm Vaniljshake med kanel i.
Lunchen på jobbet brukar bestå av antingen en Kakaoshake eller en Kakao/Mintshake.
Middagen hemma blir lite blandat, ibland någon god mix som Kakao/Banan, ibland en vanlig småtråkig Svamp- eller Kycklingsoppa, ibland Jordgubbsshake eller Bananshake. 

Tyvärr tror jag att min kropp är extremt känslig för att gå ur ketonfasen, jag syndade nämligen med en Ramlösa Jordgubb/Lime i söndags och en Ramlösa Naturell i tisdags och nu visar ketosstickorna plötsligt på extremt låga halter av ketoner! :( Jag förstår inte riktigt vad det skulle bero på annars, för jag har hållt mig noga till mina 3 påsar om dagen. I tisdags råkade jag dessutom dricka en klunk ur sambons tekopp, han hade te med honung i sin kopp. Men dessa småsynder känns lite märkligt om det ska påverka ketosen så. Fast jag är kanske en av de som är extremt känslig för att gå ur ketos.

Som vanligt kan jag inte hålla mig från att väga mig på vågen här hemma, det gör jag nästan varje morgon och varje kväll. Just nu verkar jag stadigt gå ner ca 2 hekto om dagen, det låter kanske inte så mycket, men mäter man upp 200 gram margarin så är det en häftig känsla att det är mängden fett som försvinner från min kropp per dag. Om man bara kunde bestämma varifrån på kroppen det skulle tas också hade allt varit perfekt! :) Om det nu verkligen är fett som försvinner, vill säga. De där låga ketonhalterna oroar mig en smula och jag hoppas att halterna kommit upp igen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Ulf Bergkvist

Hej



En intressant blogg du har. Jag undrar om du vill byta länkar med mig? Jag har en blogg och en webbplats inom samma nisch som din blogg. Adresserna är:



http://www.ganeriviktgratis.se/

http://www.proteinpulverguiden.se/



Om du är intresserad hör gärna av dig till.



Mvh



Ulf Bergkvist

2009-09-19 @ 21:42:53
URL: http://www.ganeriviktgratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0