Bekännelser...

Jag har en bekännelse att göra - mina principer rök all världens väg...men jag kände mig faktiskt lite löjlig som så envist hävdade att det var PRICK 4 veckor jag skulle klara av med bara pulver, annars var jag misslyckad. Jag tog mig en funderare och kom fram till att det faktiskt är vad jag gör EFTER de här 4 veckorna som är det allra viktigaste. Och att det är Alla hjärtans dag på lördag fick mig också att vekna lite...pulver till Alla hjärtans dag middag lät så tråkigt och tragiskt. Jag är lite löjlig, jag vet! :)

Men huvudsaken är att jag lovar mig själv att fortsätta upptrappningen på ett sunt sätt och att jag förstår att detta inte är ett misslyckande, utan bara en fortsättning på min viktresa. Min sambo blev en liten ögonöppnare för mig där.

Så redan på onsdagskvällen började jag med upptrappningen - ett halvt ägg, lite keso och lite grönsaker tillsammans med min pulversoppa. Tallriken i storlek av en kaffeassiett. Jag blev proppmätt på den mini-middagen!
Jag fortsatte med 3 pulvermål och bara en kaffeassiett mat på torsdagskvällen och idag har jag tagit 2 pulvermål. Middagen ikväll blir utan pulver, enligt tallriksmodellen med en knytnäve protein, en knytnäve varma grönsaker och en handflata kalla grönsaker. De kommande 2-3 veckorna tänkte jag äta så här, med huvudvikten på pulvermål och max 1 tallrik mat enligt "handmodellen" om dagen.

Fredagsmiddagen blir ugnsgrillade kycklingspett med grönsaker (champinjoner, lök, paprika) och en liten grekisk sallad till det. Sambon får även nåt kolhydrataktigt till, som klyftpotatis eller liknande - men det klarar jag mig bra utan! Det ska bli smarrigt!

Imorgon är det Alla hjärtans dag, ska fundera på vad det får bli för något gott då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0